Samořiditelná auta

Současná vozidla v průměru 90 až 95 procent času nevyužíváme, přestože za nové auto zaplatíme poměrně hodně peněz. Auto je nejen neefektivní, ale i nebezpečné. Na následky automobilových nehod umírá každý rok na světě více než 1,2 milionu lidí. 

  • Nevyvíjíme auta, vyvíjíme řidiče - samořiditelná auta.

  • "Místo prodeje aut přes dealery se bude prodávat předplatné na jízdy a služby a bude se účtovat za cestu a další zážitky," tvrdí Lawrence D. Burns. 

  • Auta jsou moc velká, těžká, nehospodárná, způsobují dopravní zácpy, znečišťují životní prostředí a udržují nás závislými na ropě. A stojí nás strašně moc časurozvoj autonomního řízení všechny tyto nedostatky zásadně sníží nebo úplně odstraní. 

  • Trendem veškeré dopravy se ve městech stane systém sdílených samořiditených aut a dalších dopravních prostředků(pro představu: 120 000 nahradí cca 18 000 sdílených samořiditelných aut - to je snížení vozového parku o 85%) říká Lawrence D. Burnse. 

  • Zakladatelka Zipcar říká: že nástup autonomních vozidel buďto povede k "nebeskému scénáři", nebo k "pekelnému scénáři". (nejkomlikovanější bude souběh obou systémů, další úskají je přjetí myšlenky sdílení dopravy a vzdání se vlastnictví vozu, konflikt zájmu mezi samořiditelnými vozidly a autonomními vozidly).

  • více

11.2.2021 Německý koncern Volkswagen využije cloudových služeb Microsoftu, aby zefektivnil vývoj softwaru pro samořízené vozy. Německá automobilka, pod kterou spadají značky Audi, Škoda či Porsche, vyvíjí jak samořízená auta, tak asistenční systémy pro řidiče, jako je například adaptivní tempomat. Na těchto systémech ale pracují značky koncernu odděleně, uvedla dnes agentura Reuters

11.2.2021 V technicky zaměřeném rozhovoru pro Munro Live se šéf Tesly podělil o řadu informací ze zákulisí této firmy, hovořil o tom, proč mají řidiči z nějakého vozu lepší a z jiného horší pocit. Podle Muska to souvisí s tím, že některá auta mají větší celkovou tuhost a je v nich váha soustředěna do jejich středu. U jiných je ale tuhost nižší a váha je posunuta směrem od středu. Podobný efekt je podle šéfa Tesly pozorovatelný u bruslařů - pokud mají roztažené ruce, hůř se jim třeba mění směr, než když mají ruce u těla.

Musk následně hovořil o tom, jakým příkladem může být pro Teslu lego a jeho výroba. Konkrétně přesnost, s jakou jsou jednotlivé prvky stavebnice vyrobeny. Pokud by se totiž jejich rozměry byť jen minimálním způsobem změnily, stavebnice by nefungovala - prvky by buď nedržely u sebe, nebo by nešly spojit. 

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4602216/musk-bez-autonomniho-rizeni-bude-auto-jako-kun.html

8.12.2020 Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber Technologies prodá svou divizi pro vývoj technologií pro samořízené vozy Uber Advanced Technologies Group (ATG) firmě Aurora. Transakce podle zdrojů agentury Reuters ohodnocuje divizi ATG na čtyři miliardy dolarů (ČTK) 

https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4560750/konec-jednoho-velkeho-planu-uber-prodava-divizi-pro-samorizena-auta-firme-aurora.html<br>

7.12.2020 Samořízené automobily by se během deseti let měly dostat do fáze, ve které je bude možné uvést na trh. Řekl to šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess v rozhovoru s německým listem WirtschaftsWoche.

"Počítám s tím, že v letech 2025 až 2030 budou existovat samořízená auta připravená ke vstupu na trh," uvedl Diess. Poukázal mimo jiné na rychlý vývoj v oblasti umělé inteligence. "Lze předpokládat, že tyto systémy budou v brzké době zvládat i složité situace při autonomním řízení," dodal. Diess rovněž uvedl, že si před rokem a půl vyzkoušel samořízený vůz americké společnosti Waymo. "Bylo to působivé. Při klidném silničním provozu, dobrém počasí a rychlosti pod 70 kilometry za hodinu už to všechno fungovalo celkem dobře," dodal.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/samorizene-vozy-by-se-mohly-dostat-na-trh-behem-deseti-let-uvedl-sef-volkswagenu.A201207_084817_firmy-trhy_lihav

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...

COVID-19 změnil globální rizikovou oblast. Rizika byla stanovena podle priority, objevila se nová rizika a byla zesílena další. Světové ekonomické fórum (WEF) vydalo 16. vydání zprávy o globálním riziku z roku 2021.

Pandemie COVID-19 prokázala, že žádná instituce ani jednotlivec sám nedokáže řešit ekonomické, environmentální, sociální a technologické výzvy našeho složitého, vzájemně závislého světa. Pandemie urychlila systémové změny, které byly patrné před jejím vznikem. Chybné linie, které se objevily v roce 2020, se nyní jeví jako kritická křižovatka v roce...

USA se otřásá ve svých základech, co vše se díky událostem nejenom ze 6. ledna 2021 změnilo a změní? Začal hon na prezidenta? Vypustil ze džin z lahve a spustí se dominový efekt? Jde tento proces přibrzdit, zastavit nebo zvrátit? Jde o důsledky kroků, které realizoval Trump ve svém prezidentském mandátu, nebo to má ještě hlubší kořeny? Sklízí Trump...