Virtuální realita (hra na realitu), rozšířená realita

Virtuální realita (je to digitální ráj na zemi, nebo digitální koncentrační tábor?) je součástí vznikajících digitálních virtuálních států (DVS), jde o prostředí, kde hlavním řídícím centrem je digitální digitální diktátor, který využívá model kontrolované společnosti se sociálním bonusem jako nástroj pro výkon své moci (Technokracie, kde robot s UI je nadřazen člověku).  Virtuální realitu (hra na realitu) si nemohu tvořit, tu vytvořil někdo jiný (která je vně mně). Model: já se nemusí měnit a dosáhnu všeho co si přeji v nejdokonalejším stavu, mám neomezené možnosti a schopnosti (které nemám v reálném životě), mohu si splnit všechny sny, tvořit a to hned. Navíc se mě  z tohoto prostředí nebude chtít odejít do reálného života (vzniká závislost na tomto prostředí, a nechuť řešit reálné problémy a nést za ně odpovědnost).

  • Virtuální realita se testuje na počítačových hrách, ale již brzy naplno vstoupí do našich životů.
  • Virtuální realita bude způsobem, jak i nemajetní budou moci cestovat (koncerty, divadelní, představení, sportovní utkání atd.) po celém světě (vytváří se virtuální realita celé planety).
  • Již dnes mladí lidé průměrně v digitálním prostoru stráví 4 hodiny denně (2020)
  • Fenomén FOMO. Digitální myšlení.
  • Digitální dvojník s digitální identitou.
  • Česká republika je světovou špičkou v oboru virtuální reality.
  • Virtuální a rozšířená realita je předstupněm Metaversa a DVS.
  • VIR - tuální realita  = zamořená realita (viry, závislostmi, lží, iluzemi atd.).

Některým lidem po určité době strávené pobytem ve virtuální realitě bude chybět tvoření v reálném světě a používání lidských smyslů a emocí, to je důsledek degradace a degenerace člověka i v důsledku digitálního myšlení.

Po roce 2020 vstupujeme do fáze zkázy 2020 - 2032 Calhounova experimentu (populace se koncentruje do měst a nyní je to více jak 60 % světové populace, právě blahobyt a závislost virtuální realitě budou místem zkázy podle Prof. Calhouna, nebo-li DKT).

Virtuální realita, trendy: 

  • Tato technologie se začíná hojně používat v průmyslu (trénink pilotů, vzdělávací kurzy ) a postupně se rozšíří do dalších oblastí včetně, kultury, sportu, zážitků a turismu.
  • Dynamický rozvoj VR se očekává s nástupem 5G sítí a internetem inteligentních věcí.
  • Vznik metavesmíru, "virtuálního vesmíru" nazývaného metaverse. Vývojově však lidstvo dělá krok z před ze 3D světa s 2D (ano/ne, / atd.).

6.6.2023 Americký technologický gigant představil dlouho očekávané zařízení – brýle pro virtuální a smíšenou realitu. Uživateli má nabídnout trojrozměrnou bránu do světa zábavy i produktivity. Pomocí kamer dovnitř pustí i okolní svět. "Je to první produkt od firmy Apple, na který nekoukáte, ale koukáte skrze něj," všímá si Alan Dye, viceprezident společnosti Apple, který má na starosti uživatelské rozhraní. Ovládání ve virtuální realitě se obvykle provádí pomocí různých ovladačů, rukavic nebo dokonce otáčením hlavy. Ale to se perfekcionistům z firmy Apple nelíbilo – stejně jako se svého času Stevu Jobsovi nelíbilo ovládání telefonu dotekovým perem.

A řešení je i tentokrát stejné: lidské prsty. Stisk dvou prstů (palce a ukazováčku) zaregistruje kamera v brýlích. Další senzory uvnitř mezitím sledují váš pohyb. Výsledkem má být velmi přirozené ovládání prostřednictvím gest, pohledu očí a případně i diktování pomocí rozpoznávání hlasu.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tech-technologie-revolucni-bryle-vas-odriznou-od-sveta-ale-oci-zustanou-apple-ukazal-vizi-232094

17.11.2021 Projekt metaverse, který nedávno představil zakladatel Facebooku Mark Zuckeberg, může být mnohem horší než současné sociální sítě manipulující s naší realitou tím, že filtrují to, co máme, anebo nemáme vidět. Navíc bude stírat rozdíl mezi reálným a virtuálním světem.

"Naše okolí se zaplní lidmi, místy, předměty a činnostmi, které ve skutečnosti neexistují, a přesto nám budou připadat hluboce autentické".

  • Využití rozšířené reality jako nového způsobu propojování lidí má jako svůj cíl i metaverse, jakýsi 3D internet - virtuální prostředí, do něhož můžete vstoupit místo pouhého sledování monitoru.

  • Hlavní roli v metaverse hrají speciální soupravy pro virtuální a rozšířenou realitu - VR a AR brýle, chytré telefony a jiná zařízení, která pracují s těmito technologiemi.

  • Mám obavy z využití rozšířené reality poskytovateli platforem, kteří ovládají internetovou infrastrukturu.

  • Rosenberg na rozšířené realitě nevidí nic špatného, problém je podle něj ale v tom, že s ním přichází Zuckeberg, majitel Facebooku, Instagramu a dalších aplikací pro sociální sítě.

  • Rosenberg se obává, že metaverse bude obsahovat placené filtry, jež mohou zobrazit o lidech ve vašem okolí informace, které oni sami o sobě sdělit nechtějí (zneužitelné informace o sobě uživatelé sociálních sítí často říkají sami, bezstarostně a dobrovolně).

  • Zuckebergova metaverse bude mít schopnost vytěsnit ze života realitu.

  • Pokud se metaverse rozšíří do každého kousku reality, bude "nutné" ji využívat pro i pro komunikaci pracovní, podobně jako si dnes řada lidí založila profil na sociálních sítích pro komunikaci pracovního rázu.

  • Metaverse zkrátka může infiltrovat většinu stránek našeho života a nebude možné snadno odejít.

  • Tato "falešná realita", bude navíc prostoupena takovým filtrem reklam, jaký bude její poskytovatel chtít.

https://nedd.tiscali.cz/v-metaverzu-se-muze-rozpustit-nas-realny-svet-varuje-uznavany-expert-523172?

20.8.2021 Facebook zahájil testovací provoz nové aplikace, díky níž mohou uživatelé s pomocí speciálních brýlí pořádat schůzky ve virtuálním prostoru. Produkt nazvaný Horizon Workrooms představil v rozhovoru s televizí CBS šéf Facebooku Marc Zuckerberg, pro nějž se jedná o první krok k uskutečnění konceptu "virtuálního vesmíru" nazývaného metaverse. V něm by mohli lidé v budoucnu například společně navštěvovat kulturní akce nebo nakupovat, podobně jako v běžném světě. (ČTK)

31.7.2021 Zakladatel největší sociální sítě Mark Zuckerberg sestavil produktový tým, jehož cílem je vytvoření tzv. metavesmíru. Tento svět virtuální reality, kde bychom budovali naše digitální já, by rád spustil v horizontu několika let.

Poslední roky se nesou v duchu souboje miliardářů o dosažení kosmu. Richard Branson vystoupal v červenci ve svém testovacím letu k hranici vesmíru. Krátce poté se ještě o kus dál podívala raketa New Shepard Jeffa Bezosa. Plány Elona Muska sahají k Marsu.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg dceřinou raketovou firmu nemá, a tak si plán dosažení vesmíru vyložil po svém. Stvoří svůj vlastní.

  • Ambiciózní cíl: transformovat během pěti let mediální impérium Facebook na metavesmír (někdy se metavesmír označuje za ideového následovníka internetového kyberprostoru). Tedy svět digitální reality pro práci, komunikaci i hraní uživatelů, kteří by se do virtuálního světa připojovali s VR headsety, ale i přes počítač nebo telefon.  
  • Dnes je chápán metavesmír jako nadstavba internetu, v níž by vznikl zcela nový komplexní svět pro naše digitální já. 
  • Abychom dosáhli naší vize metavesmíru, musíme vybudovat spojnice mezi dílčími minisvěty. Tak se zbavíme fyzikálních omezení a budeme se mezi nimi přesouvat stejně snadno, jako se pohybujeme doma z jedné místnosti do druhé. 
  • Již dnes můžeme hrát nebo se scházet ve virtuální realitě - vizí je zde však žít. Důležitým rysem je proto vytvoření podmínek i pro socializaci, aby se zde digitální verze uživatelů mohly v reálném čase bavit, pracovat i běžně komunikovat.
  • Facebook již nyní disponuje masivní uživatelskou základnou, která se blíží třem miliardám uživatelů. Kromě toho mu patří i Instagram, raketově rostoucí vizuální síť. Zároveň do mediálního konglomerátu spadají i divize specializující se na vývoj augmentové (AR, jde o propojení virtuálního světa a reálného, pozn. red.) a virtuální (VR) reality.
  • V budoucím metavesmíru by měl Facebook monopol na veškerá pravidla (vyvíjí vlastní technologii), aniž by byl svázán diktátem konkurenční platformy, kterou by využíval.  
  • V metavesmíru bude možné sbírat ještě více dat o uživatelích. "Nešlo by jen o to, kam kliknu a co se rozhodnu sdílet, ale i o to, kam se rozhodnu jít, jak stojím, na co se nejdéle dívám, o drobné způsoby, jak fyzicky pohybuji svým tělem a reaguji na určité podněty. Byla by to přímá cesta do našeho podvědomí, a to je pro datového kapitalistu zlato.
  • Očekávejme postupný rozvoj virtuální reality s více a více možnostmi v mezích daných legislativou. Musíme si také počkat na to zásadní: reakci nás, publika. 
  • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/virtualni-utopie-nebo-zlaty-dul-sef-facebooku-chce-stvorit-metavesmir-171022#

10.1.2021 Epidemie umocnila přechod společnosti do virtuálního prostředí. S tím ale neblaze souvisí, že rostoucí závislost na připojení k internetu využívají zločinci. Kyberútoky se staly mocnou zbraní i v mezinárodních konfliktech a špionáži. A existuje i odvrácená strana sociálních sítí, jež kromě možnosti snadné komunikace na dálku svádějí i k nenávistným projevům a šíření dezinformací. Lidovky.cz nastínily trendy, jež v této sféře ovlivní život v Česku v roce 2021.

  • Vyděračský software. Jedním z nejnebezpečnějších útoků v kyberprostoru bývá ten prováděný pomocí ransomwaru. Škodlivý software, který vinou nepozornosti uživatele pronikne do IT infrastruktury firmy či státní instituce, dokáže takové subjekty paralyzovat. Může nepozorovaně stahovat data, zašifrovat je i zcela vymazat.
  • Najatý kyberútočník. "Chcete ukrást nějaká data od konkurence? Jsem vám k dispozici." I tak mohou vypadat inzeráty na anonymních fórech, kde zájemce o průmyslovou špionáž může získat pomoc. Platba ve virtuální měně umožní, aby se objednavatel útoku a útočník samotný ani nemuseli potkat. Apetit k využití kyberkriminálníků však mohou mít i státy - získat recept na složení vakcíny proti covidu či přístup k datům státních institucí nepřátelského státu se hodí kdejaké zpravodajské službě. Místo složitých a nákladných operací k tomu přitom stačí poptat nájemného hackera.
  • Jak dál s novou sítí? Zásadní bitva se letos odehraje i na poli budování sítě 5G, jež umožní větší využití umělé inteligence například v oblasti dálkově řízených aut či u chytrých "věciček" v domácnosti Kruciální otázka zní: kdo dostane pomyslné klíče k této infrastruktuře, tedy které firmy budou síť 5G budovat. Západní svět se v posledních letech staví negativně zejména k technologii čínské firmy Huawei, jež je považovaná za prodlouženou ruku komunistického režimu v Pekingu. Čeká se, že letos další evropské země oznámí, jaké bezpečnostní aspekty budou muset dodavatelé sítě 5G splnit.
  • Zdroj: https://www.lidovky.cz/byznys/firmy-a-trhy/jake-jsou-kybervyzvy-roku-2021-hackeri-mohou-vyuzit-vyderacsky-software-nebo-klice-k-5g-siti.A210109_220943_firmy-trhy_hekr

19.8.2020 Japonský podnikatel Kacuo Inoue si letos na letní dovolenou vybral za cílovou destinaci Itálii. Užil si cestu letadlem se všemi výhodami business třídy a kochal se pohledem na památky Florencie a Říma - aniž by se hnul z Tokia, napsala agentura Reuters.

Šestapadesátiletý Inoue a jeho manželka "letěli" do Itálie jako klienti tokijské společnosti First Airlines, která těží z rostoucí poptávky po cestování ve virtuální realitě v době koronavirových cestovních omezení. 

Cestující ve virtuální realitě sedí v první nebo v obchodní třídě v napodobenině interiéru letadla, kde jim jsou servírována jídla a nápoje, které se podávají při skutečných letech. Obklopují je ploché obrazovky, které imitují výhled z okna včetně ubíhajících mraků. Díky brýlím pro virtuální realitu se pak turisté mohou účastnit prohlídek nejen historických italských měst, ale také třeba Paříže, New Yorku, Říma či Havaje.

Více na https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/japonsti-turiste-cestuji-po-svete-virtualne-posadi-je-do-makety-letadla-1372525?

22.5.2020 Na 57 % evropských spotřebitelů na internetu v dubnu nakupovalo více než v měsících před nouzovým stavem. Také poskytovatelé virtuálních zážitků, jako jsou lekce fitness, platformy pro sledování TV a filmů nebo internetové vzdělávací kurzy, zaznamenali během omezení rekordní počty předplatitelů. Výdaje za virtuální zážitky zvýšil každý třetí Evropan. Vyplývá to z květnového průzkumu společnosti Mastercard mezi 12.500 respondenty v 15 zemích 

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...