Velká vlastenecká válka

Díky válce dosáhli nové průmyslové revoluce, fronta a výrobní pasy potřebovali muže a po sléze i ženy a děti, tvořily většinu dělníků, směna trvala 12-14 hodin.

  • Rusko ztratila zdroje uhlí na Donbasu a výrobu oceli
  • Vše se přemisťovalo na východ, továrny, dobytek, lidé, kulturní památky
  • Sovětský svaz v té době měl největší železniční síť v Evropě
  • 2700 vlaků denně odjíždělo ze západu na východ, z nebezpečí do bezpečí
  • V první půlrok (1941) války se přestěhovalo 10 milionů lidí ze západu na východ, asi největší migrace v dějinách lidstva
  • Na Urale a Sibiři postavili 2 tisíce nových továren, během války to bylo více než jednu denně a byli hotové dříve než domy pro lidi a velké množství vojenského materiálu se ze Sibiře valilo na západ
  • koncem 1942 překonala Sovětská zbrojní produkce Německou
  • Morozov, Koškin, Kočerenko byli konstruktéři nového revolučního tanku T34, roc2001940 bylo vyrobeno 115 ks a v roce 1942  to na frontu dopraveno 15 500.
  • Ženy dávali svoje zlato, stříbro a drahé kameny státu, aby tak pomohli za ně koupili děla, tanky a letadla - celkem za 16 MILIARD RUBLŮ, materiální statky byly méně než vítězství pro každého
  • Bitva u Stalingradu bojovalo 2 miliony vojáků po 200 dní a nocí, byla to největší bitva v dějinách lidstva

Plán Barbarossa, útok proti Sovětskému svazu (Paulus 1890 - 1957)

Nejnovější články na našem blogu

 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...