Nové technologie Česko

6.1.2021 Další z těch hodně ambiciózních a diskutovaných, které se musely adaptovat, je firma Daytrip, jež zprostředkovává cestovatelům jízdy s lokálními řidiči a s výkladem. Získají tak autentičtější zážitek, než kdyby se přemísťovali hromadnou dopravou nebo taxíkem.

A podobně jako v případě služby Davinci TS, která vznikla coby obdoba Booking.com pro cestovní kanceláře, i Daytrip získává novou investici na další rozvoj od předního českého fondu Pale Fire Capital. Trio investorů Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý posílá do původem české firmy střední stovky tisíc eur.

"Daytrip vnímáme jako vynikající produkt s globální ambicí a silným týmem. A bez ohledu na to, že při současné pandemii s celým travel sektorem velmi trpí, chceme podpořit jeho další růst a věříme v jeho ještě vyšší relevanci ve světě se zvládnutým covidem-19," uvedl k transakci partner Pale Fire Capital David Holý.

Pale Fire Capital je v posledních měsících na startupové scéně hodně aktivní - peníze vložila do firem LitFin nebo do Mobilního rozhlasu. Skupina investuje výhradně svoje peníze, které její zakladatelé získali mimo jiné prodejem portálu ePojištění.cz do rukou nadnárodní skupiny Bauer Media za tři miliardy korun. Kromě Daytrip nebo Davinci TS mají Barta a spol. podíly také v on-line vyhledávači nábytku Favi.cz, v aukčním portálu Aukro nebo v síti saunovacích center Saunia.

Společnost Daytrip působí ve více než sedmi tisících městech, jezdí pro ni bezmála tři tisíce řidičů a uvádí, že v roce 2019 zprostředkovala jízdy za 400 milionů korun. Její ústředí je ve Velké Británii. Už v minulosti do společnosti, která vznikla v roce 2015, investovaly fondy J&T Ventures, Nation1 a Select Ventures. 

https://byznys.ihned.cz/c1-66864620-investori-kolem-jana-barty-veri-cestovani-penize-poslali-do-start-upu-daytrip-ten-laka-na-jizdy-s-mistnimi-ridici

Nový materiál pro 5G sítě

21.3.2020 Fyzikální ústav Akademie věd ČR společně se svými partnery z Cornell University a z Německa za finanční podpory amerického ministerstva energetiky podařilo vytvořit zcela nový materiál (vytvořit látku s krystalovou strukturou, která v přírodě doposud neexistovala), který by měl najít uplatnění v budoucích vysokorychlostních sítích 5G. V mobilních telefonech i vysílačích by měl zajistit výrazně nižší spotřebu energie.

Virtuální realita

CREAL chce přinést revoluci do displejů, které se využívají v rámci brýlí pro virtuální a rozšířenou realitu. CREAL pracuje na technologii, jež se dá označit jako miniaturní projektor. Ten svítí přímo do oka, díky čemuž se promítaný obraz pro oko chová stejně jako světlo z reálného světa. Používání zobrazovacích brýlí tak má být výrazně příjemnější, oči zvládnou dobře ostřit na jednotlivé předměty a nebudou se tolik namáhat. Zajistit by to mělo i možnost využívat zařízení pro virtuální realitu dlouhodobě.

Nová generace umělé inteligence

Superface proto vytváří protokol pro API, který aplikacím a strojům umožní samostatné připojování na zdroje dat. "Program si bude moci sám určit, jaká data potřebuje, nalezne si je a s poskytovatelem na druhé straně uskuteční kontrakt. "Jsme na cestě k jakési vyšší umělé inteligenci. Ta nynější je hodně omezená lidmi, kteří nastavují logiku, a čím více dat algoritmům dají, tím jsou schopnější. Když se rozmůže autonomita kolem strojů a získávání dat, umožní to zcela nové věci. Umělá inteligence bude schopná udělat byznys s jinou umělou inteligencí.  

https://ekonom.ihned.cz/c1-66737400-ceske-technologie-ktere-prispeji-ke-zmene-sveta

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...