Metaverse (virtuální vesmír, metavesmír)

Metaverse je nový digitální svět kam směřuje lidská populace, ale nemusí, pokud se osvobodí od vlastní závislosti zejména na Kapitalismus 21. století. Toto prostředí změní zásadně životy nás všech. Nástrojem pro realizaci tohoto procesu je Velký Reset, The Great Reset. Facebook chce převést lidstvo z fyzického světa do virtuálního světa, kde současně vzniknou DVS. V jiné podobě a na jiné úrovni jde o ovládnutí lidského vědomí a jeho totální kontrolu lidských bytostí.

  • Věříme, že metaverse bude nástupcem mobilního internetu, říká Mark Zuckerberg (12.2021). 
  • Protože se hroutí náš současný svět, proto vzniká Metaverse (tento svět staví pouze korporace, které zde budou neomezeně vládnout). Metaverse je digitální svět (rozšířená a virtuální realita) do kterého přejde většina populace, kde najde vše ke svému životu, včetně zdroje příjmů, potravy, zábavy, vztahů, cestování i bydlení. Už nebudeme muset chodit z domova ven, bude to pro většinu populace pohodlné.
  • V Metaversu se monetizují (informace ze zlatého rybníku se transformují do peněz) informace a díky to může vzniknout nový měnový systém.
  • Současně se vznikem Metaversa (hmotná dekadence) se zrychluje duchovní rozvoj a poznání na globální úrovni.
  • Metaverse (produkt digitálního myšlení) je cesta, která směřuje od přírody a lidství do umělého prostředí jedniček a nul.

Metaverse abstraktní koncept, který nemá pevnou definici. Většina tvůrců tvrdí, že jde o zásadní upgrade internetu. Novou verzi by člověk neměl prohlížet pomocí myši, klávesnice a oken, ale doslova procházet pomocí svého avataru (vytvořené postavy). Zatímco dnes se skrze displej díváme na internet, v metaversu budeme uvnitř něj - využívat se budou technologie virtuální a rozšířené reality. Většina definic také zmiňuje překlenování či stírání hranic mezi "digitálním" a "fyzickým" světem. Relativní shoda panuje také v tom, že na "opravdový metaverse" si ještě pár roků, nebo desítek let počkáme.

Proč vzniká virtuální digitální vesmír Metaverse?

Metaverse je výsledkem, zrcadlením, našeho světa, myšlení a iluzí ve kterých žijeme, protože jsme se odklonili od Stvořitele ve svém vývoji, který charakterizují slova: "poručíme větru dešti, jsme vládci planety", které v sobě skrývají myšlenku vytvoříme si vlastní umělý digitální svět podle vlastních představ, kde si bude vládnout sami (technologie, virtuální realita a umělá inteligence nám to umožní - Technokracie). Není to tedy vize jednotlivce, ale odráží stav většinové společnosti, která chce touto cestou chce jít z různých důvodů a motivací. Pro menšinovou společnost jsme na křižovatce mezi návratem k lidství a Stvořiteli (vznik HOMO Aquarius), nebo pokračovat v cestě s pomocí Velkého resetu do Metavesmíru (vznik Homo technologicus , digitální zombii). Z tohoto pohledu již existují dvě reality, ve kterých žijeme (reálný a virtuální svět). Již v minulosti bylo lidstvo opakovaně postaveno před rozhodnutí v jaké realitě bude žít (zda bude pokračovat v odklonu od Boha a vytvoří si svůj svět, nebo se navrátí k cestě k Bohu a lidství).

  • Nyní jsme na pokraji totální války lidí proti lidem o lidství a lidské vědomí, které je propojeno se Stvořitelem. Proto vzniká Metaverse, abychom si to uvědomili, kam směřujeme (Calhounův experiment a fáze zkázy). Spory, které se normálně řeší diskusí, se mění ve válčení s cílem porazit toho druhého.

Metaverse, zprávy z tisku:

16.12.2023 Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku a šéf konglomerátu Meta, pod který tato sociální síť spadá, se na svých pozemcích na havajském ostrově Kauai pustil do výstavby rozsáhlého podzemního komplexu. "Zuckerbunkr", jak projektu přezdívají některá americká média, má mít rozlohu zhruba 500 m² a bude součástí rozsáhlejšího areálu, na kterém americký multimiliardář buduje více jak tucet dalších staveb.

  • Zuckerberg začal na ostrově skupovat pozemky již v roce 2014 a od té doby se jeho tamní hájemství rozrostlo až na 1400 akrů (560ha). Na nich má nyní v úmyslu vystavět dvě sídla s celkem třiceti ložnicemi, řadu menších příbytků pro hosty i několik domků posazených v korunách stromů a spojených systémem lanových mostů. Celková hodnota komplexu pojmenovaném Koolau Ranch se odhaduje na 270 miliónů dolarů.
  • Podzemní kryt je osazený výbuchuvzdornými dveřmi a únikovými poklopy. Někteří místní obyvatelé dokonce spekulují, že Zuckerberg se na ostrově připravuje na apokalypsu. Součástí je například masivní nádrž na vodu a vlastní energetická infrastruktura, přičemž rozsáhlé pozemky by měly dokázat zajistit i potravinovou soběstačnost.
  • https://echo24.cz/a/HHdey/zpravy-svet-sef-facebooku-se-chysta-na-konec-sveta-na-havaji-stavi-masivni-komplex?

1.6.2023 Čínský zájem o svět metaverza může ukončit plošný zákaz kryptoměnNení to tak dávno (rok 2021), co Čína zaujala tvrdý postoj vůči všem aktivitám, které měly nějaké spojení s kryptoměnami a s kryptografickým průmyslem obecně. Vlna zákazů a restrikcí se podepsala snad na všech kryptoaktivech, které v té době utrpěly v krátkodobém až střednědobém horizontu znatelný propad své tržní kapitalizace. Čína k plošnému zákazu přistoupila zejména proto, že v tomto segmentu trhu spatřovala nebezpečí pro svou vládní politiku. Neregulovaný a anonymní trh s kryptoměnami se tak rozhodla raději potlačit a namísto něj nabídnout zájemcům svůj plně kontrolovaný systém včetně digitálního jüanu.

Jedním z měst, které se uchází o korunu předního čínského centra metaverza, je město Zhengzhou (Čeng-čou) v provincii Henan. Tamní městská vláda nedávno oznámila ambiciózní plán vybudovat do roku 2025 z rozvíjejícího se odvětví metaverza odvětví v hodnotě 200 miliard jüanů ročně. Na podporu růstu v této oblasti město zřídilo investiční fond ve výši 10 miliard jüanů. Mezi další pobídky pro společnosti působící v oblasti metaverza pak patří dotace na nájemné a granty. Stejně jako vláda v Čeng-čou považují i pekingští radní vývoj blockchainu, potažmo metaverza jako stěžejní bod důležitý pro růst čínské digitální ekonomiky. Jak ukazují nedávná oznámení v obou městech, na vývoji chtějí participovat a z toho důvodu mají připravené pobídky pro zájemce, kteří se chtějí do vývoje metaverza zapojit.

  • Bílá kniha považuje blockchain za klíčovou součást infrastruktury Web3 a za jednu z kritických technologií Web3. Zároveň upozorňuje na načasování zveřejnění s ohledem na spuštění nového hongkongského regulačního rámce pro podnikání s virtuálními aktivy.
  • https://www.kurzy.cz/zpravy/721493-cinsky-zajem-o-svet-metaverza-muze-ukoncit-plosny-zakaz-kryptomen/

5.11.2022 Metaverzum jako investiční téma zahrnuje širokou škálu průmyslových odvětví a aplikací a nabízí příležitosti pro společnosti s různou tržní kapitalizací. Neměli bychom se omezovat pouze na tyto oblasti - jak se tempo vývoje zrychluje, budou se objevovat nové a zajímavé příležitosti v různých oblastech, domnívá se společnost Invesco.

Pro představu o rozsahu potřebného pokroku společnost Nvidia uvedla, že "grafika potřebná k zajištění filmového zážitku ve VR, v masivním fyzikálně přesném světě pro více hráčů, bude pravděpodobně vyžadovat o tři až čtyři řády vyšší výkon, než je současný výkon našich největších grafických procesorů, plus pokračující pokrok v algoritmech pro renderování, fyzikální umělou inteligenci a animaci." Moorův zákon zpomaluje výkon centrální procesorové jednotky, což znamená, že pro pokročilé výpočetní aplikace, jako je umělá inteligence a vykreslování virtuálních světů, je stále více zapotřebí grafický procesor. Méně než 10 % serverů má dnes nainstalovaný grafický procesor - toto číslo by se časem mohlo zvýšit na více než 50 %.

"Zajímavou roli v rozvoji Metaverza bude pravděpodobně hrát také "edge computing", který umožňuje lokálně zachycovat, ukládat a zpracovávat data v chytrých zařízeních a místních sítích, nikoli v cloudu. Když se nemusí posílat data ke zpracování do cloudu, pomáhá edge computing řešit problémy s omezenou šířkou pásma a latencí, které jsou kritické pro pohlcující a věrný zážitek," vysvětluje Patrick Garvin, produktový ředitel společnosti Invesco.

  • K přístupu do Metaverza a k prožívání zážitků z něj budou uživatelé potřebovat řadu zařízení, včetně náhlavních souprav VR/AR, haptických doplňků, chytrých telefonů, počítačů a tabletů, které budou vyžadovat technologické komponenty, jako jsou kamery, senzory a skenery.

  • Společnost Meta Platforms (dříve Facebook) již do AR a VR značně investovala a vyvíjí náhlavní soupravy Oculus VR a také brýle pro rozšířenou realitu. V roce 2021 Mark Zuckerberg předpověděl, že brýle pro rozšířenou realitu budou jednoho dne všude, stejně jako chytré telefony, a naznačil, že pokud se jim podaří dodat před naše oči ekvivalent 120palcové obrazovky, nebudeme v budoucnu potřebovat televizory ani jiné displeje.

  • Meta Platforms mají v oblasti náhlavních souprav VR/AR jistě výhodu prvního tahu s 80% podílem na trhu, proslýchá se ale, že společnost Apple připravuje uvedení podobného produktu na trh v letech 2022/23 a i další společnosti jsou aktivní, včetně společností Google, Microsoft a Sony. Není nereálné očekávat v blízké době průlom, pokud jde o přijetí, přičemž se prosazují i nová zařízení, jako jsou rukavice a body. 

  • Budeme také potřebovat vyšší rychlost připojení, přičemž latence a šířka pásma jsou dvě klíčové oblasti, kde je třeba dosáhnout zlepšení. Současný stav globální internetové infrastruktury není vhodný pro podporu zážitků v Metaverzu v reálném čase, a to kvůli problémům s šířkou pásma, které mají za následek zpoždění, výpadky paketů a obecnou nespolehlivost sít.

  • Zavádění sítí 5G pomůže, ale očekává se, že do roku 2025 k nim bude mít přístup pouze 25 % světové populace.

  • https://www.patria.cz/zpravodajstvi/5206442/hardware-cloud-siteinvesticni-prilezitosti-v-metaverzu-podle-spolecnosti-invesco.html

26.10.2022 Technologická studená válka je tak za dveřmi; kdo si to uvědomí jako první, ten na tom prodělá nejméně. Protože změna globálního nastavení, kde není rozhodujícím imperativem cena, ale kde je nutné více vnímat i geopolitické hledisko, bude zkrátka pro všechny zúčastněné drahá.

Vypiplané globální řetězce měly své opodstatnění zejména z hlediska ceny, výhodnost celosvětového propojení lze ukázat třeba na příkladu solárních panelů, jejichž cena klesla oproti roku 2010 o 89 procent. Když spolupráce vykazuje tak velkou míru ekonomického prospěchu, je rozhodování o razantní změně o to složitější. 

  • Administrativa amerického prezidenta Joa Bidena však věci urychlila, když v polovině října představila razantní opatření, které míří na dodávky pokročilých čipů do Číny. Tedy do země, která spotřebuje tři čtvrtiny všech na světě vyrobených čipů, sama jich ovšem vyprodukuje jen kolem 15 procent. 
  • Aby se stala Čína v případě polovodičů soběstačnou, musela by do tohoto odvětví investovat přes jeden bilion dolarů, odhadla loni konzultační společnost Boston Consulting Group. Ale i pro firmy, které dosud dodávaly pokročilé čipy do Číny, jsou restrikce problémem; podle analytika Dylana Patela budou omezení znamenat komplikace pro export, který dosahuje stovek milionů dolarů.   
  • https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/technologicka-studena-valka-zacina-evropa-se-musi-rozhodnout-jak-se-chovat-k-cine-1394160?

17.10.2022 Meta Platforms nedosáhla na svůj cíl u svého vlajkového produktu pro metaversum "Horizon Worlds", podle interních dokumentů, které viděl list Wall Street Journal. Produkt má méně než 200 000 aktivních uživatelů měsíčně ve srovnání se sníženým cílem 280 000 do konce roku (CNBC)

26.5.2022 Jak může být metaverze silou dobra v nejistém světě.

  • Metaverse nabízí zásadně transformativní model zapojení do virtuálních a rozšířených prostorů, slibuje změnit způsob, jakým vzájemně interagujeme a svět kolem nás.
  • Zatímco o komerčních příležitostech, které metaverse nabízí, bylo řečeno mnoho, širší výhody platformy ještě nebyly plně odhaleny.
  • Metaverze by mohla být silou dobra v oblastech, jako je poskytování zdravotní péče, vzdělávání a školení - ale pouze pokud budou zmírněna její rizika a bude bezpečně regulována.

Metaverse má potenciál hrát širší roli ve společnosti díky své schopnosti otevřít naše obzory, komunikovat s těmi, které jsme v reálném světě nemohli potkat, zažít nová místa, získat přístup k veřejným službám a zdravotní péči a celkově vytvořit rozšíření. skutečného světa, ve kterém žijeme, aby nám pomohl objevit způsoby, jak jej zlepšit.

Během posledních šesti měsíců jsme byli svědky exponenciálního růstu zájmu o metaverze, když se na platformu vrhly podniky všech kategorií. Společnosti začaly používat metaverse k pořádání schůzek, spolupráce a brainstormingu a pořádání školení zaměstnanců a akcí. Nike vytvořil Nikeland pro své "fanoušky, aby se spojili, tvořili, sdíleli zkušenosti a soutěžili". JP Morgan se stala první velkou bankou , která otevřela salonek v metavesmíru.

Ale jsme v raných fázích a plný potenciál metavesmíru teprve vypluje na povrch. Během několika příštích let uvidíme vznik jedinečných případů použití, které kombinují digitální a fyzickou sféru a umožňují bezproblémové interakce a přechody mezi fyzickým a virtuálním světem.

Jak může metaverze změnit průmysl k lepšímu

Díky metaverse bude zážitek z elektronického obchodování realističtější a pohlcující. Prostřednictvím 3D hologramů nebo avatarů budeme moci vést rozhovory ve zcela pohlcujícím prostředí podobném reálnému světu. Někdo bude moci jít do restaurace, vybrat si jídlo - nebo v případě Chipotle , ukulat si vlastní buřty - v metaverzu a dostat objednávku domů.

Metaverse také promění vzdělávání a školení a učiní nábor v podstatě agnostickým místem. S tím, jak se rozhovory s avatary stanou samozřejmostí a schopnost spolupracovat, interagovat a pracovat v metavesmíru se stává stále dostupnější, budou společnosti moci posouvat nové hranice, pokud jde o rozmanitost. Metaverse pomůže posílit školení na pracovišti. Zaměstnavatelé budou moci poskytovat průběžná školení a programy zvyšování kvalifikace v simulovaném prostředí podobném reálnému životu, aniž by riskovali svou pověst nebo bezpečnost svých zaměstnanců. Školení v metaverse bude mít potenciál vytvořit lépe vyškolené a kvalifikovanější pracovníky, kteří s větší pravděpodobností budou prosperovat v reálném světě.

Metaverse nabídne neomezené možnosti poskytování zdravotní péče - efektivně, levně a v širším měřítku - prostřednictvím telehealth, dálkové terapie nebo vzdálené léčby na metaverse. Lékaři budou moci používat digitální dvojčata jako "testovací figuríny" k předpovědi, jak se jedinec může zotavit z chirurgického zákroku, jak může reagovat na určitou léčbu atd., aby pomohli identifikovat problémy dříve, než k nim dojde.

Se zvýšeným přijetím metaverze se ponesou nové cestovatelské zážitky . Ti, kteří nemohou cestovat - ze zdravotních, finančních nebo jiných důvodů - budou moci zažít své oblíbené destinace, navštívit příbuzné nebo náboženská místa, a to vše prostřednictvím plně pohlcujících a interaktivních zážitků.

Podobně metaverse vyrovná podmínky pro městské a venkovské, rozvinuté a rozvojové části světa tím, že umožní přístup k veřejným službám v nejvzdálenějších místech.

Budeme mít také jedinečnou příležitost vypořádat se se změnou klimatu pomocí metaverze. Prostřednictvím digitálních dvojčat umožní metaverse replikovat budovy, města a dokonce i Zemi, abychom lépe porozuměli našemu dopadu na životní prostředí a pomohli posunout vědu o klimatu. Ve skutečnosti Nvidia již oznámila plány na vytvoření digitálního dvojčete Země za tímto účelem.

Převažují nevýhody a rizika metaverze

Přesto se všemi těmito obrovskými výhodami metaverse také představuje některá významná rizika.

Za prvé, riskujeme, že vytvoříme platformu , která bude exkluzivní pro určitou část společnosti - ty, kteří mají přístup k technologiím a dovednostem, jak je používat - a tím podporovat spíše homogenitu než diverzitu. Ve skutečnosti již vidíme nerovnováhu, pokud jde o geografické rozložení VR sad. V roce 2019 tvořily Severní Amerika a západní Evropa téměř 90 % všech prodejů VR setů a očekává se, že 38 % očekávaného metaverse růstu v příštích čtyřech letech bude pocházet ze Severní Ameriky . Musíme udělat vše pro to, abychom zajistili spravedlivější distribuci technologií, které umožňují metaverze po celém světě. Zejména podniky s globální působností hrají v tomto ohledu obrovskou roli.

Za druhé, přílišná závislost a nadměrné používání metaverze může mít významné společenské důsledky - vytvoření dvou paralelních realit, které vedou k většímu rozdělení a zášti namísto větší soudržnosti, inkluze a spolupráce. Musíme zavést procesy řízení, abychom zajistili, že metaverse rozšíří skutečný svět, nikoli jej nahrazují.

Za třetí, 3D prostředí může shromažďovat mnohem širší rozsah dat o jednotlivcích než dvourozměrný internet. Navíc metaverse umožní vytvoření více osobností, což výrazně zkomplikuje soukromí dat a vytvoří spoustu výzev, pokud jde o ověřování a ověřování identity. Jako nevratná, sledovatelná a bezpečná síť transakcí budou blockchainy zásadní pro správu identit, ověřování, vlastnictví dat a správu.

Dále, stejně jako metaverse může být prospěšná při snižování zkreslení , pokud je umělá inteligence (AI), která provozuje platformu, zkreslená, může to být přesný opak. Pro organizace bude nezbytně nutné, aby vytvořily procesy dohledu, které zajistí etické standardy umělé inteligence a vybudovaly různorodou a inkluzivní pracovní sílu inženýrů, aby se během vývojové fáze vypořádali s případnými předsudky v algoritmu.

Odemknutí síly metaverse

Konečně, realizace plného potenciálu metaverze bude vyžadovat pokrok v technologiích od základní infrastruktury po zážitkové schopnosti. Stejně jako globálně přijímané internetové standardy Domain Name System a Internet Protocol, které katalyzovaly přijetí uživateli, bude metaverse potřebovat podobné standardy pro grafické, transakční, výpočetní a síťové schopnosti. Pro otevřený, interoperabilní a bezpečný metaverse bude životně důležité, aby konsorcia různých podniků, od začínajících až po internetové giganty, spolupracovala na protokolových standardech.

Stojíme v klíčovém bodě v čase, kdy stále můžeme řídit směr této rodící se platformy. Je zcela na nás - na těch, kdo budují základní kameny a modely vládnutí - abychom podnikli kroky potřebné k odblokování síly metaverze jako zdroje pro dobro a zároveň zavedly procesy, které pomohou zmírnit její rizika.

https://www.weforum.org/agenda/2022/05/how-metaverse-can-be-a-force-for-good-in-an-uncertain-world/

2.2.2022 Potenciál je sice obrovský, ale než se metaverzum rozšíří, musí se technologie zdokonalit. Aby se náhlavní soupravy pro rozšířenou realitu staly komerčně životaschopnými, je třeba zvýšit výpočetní výkon, výdrž baterie, projektory a konstrukci rámu, a to si vyžádá čas. Existují také etické obavy. Navzdory slibu Facebooku, že metaverzum bude otevřeným a rozmanitým prostorem, není jasné, jak by internetoví giganti mohli spolupracovat, aby toho dosáhli, a zda se herní průmysl dokáže otřepat ze své problematické historie. Existují obavy, že metaverzum by mohlo zhoršit "dvoustupňový" systém, který vylučuje ty, kdo nemají přístup k internetu, zatímco pouhá povaha metaverza znamená, že by mohla být ještě návykovější než 2D mobilní aplikace.

Americké firmy nejsou samy, kdo se chce stát součástí metaverza. Přijímá ho i několik čínských firem, včetně společností Tencent, Netease a Baidu. Tencent je akcionářem společnosti Epic Games, tvůrce Fortnite, která má vlastní 3D herní engine, a zdá se, že má dobré předpoklady k tomu, aby vytvořila různé způsoby, jak zákazníkům převést 2D činnosti, jako je objednávání večeře, nákup jízdenek, nákup pojištění a návštěva lékaře, do 3D světa. Navzdory nedávnému zvýšení regulace v Číně se zdá, že vláda podporuje rozvoj metaverza (ačkoli pravděpodobně zavede omezení na obsah pro nezletilé).

Mezitím partnerství mezi více než 400 korejskými společnostmi, včetně společnosti Samsung, vytvořilo Korejskou alianci pro metaverzum. Jedna korejská technologická firma již má 200 milionů uživatelů metaverza a 700 000 tvůrců. Asie je také domovem velké části světových výrobců komponent a náhlavních souprav pro VR a AR, což znamená, že by se tento region mohl stát velmocí v oblasti hardwaru k metaverzu ruku v ruce s tím, jak tyto se tyto technologie rozvíjejí a poptávka po nich roste.

https://www.kurzy.cz/zpravy/632541-fidelity-international-metaverzum--je-to-meta/<br>

16.1.2022 Otevřený virtuální svět, pro který se vžilo označení metaverzum, v posledních měsících rapidně roste a začíná se do něj masivně investovat. V popředí zájmu jsou například platformy Decentraland nebo Sandbox. V nich umístěné virtuální nemovitosti a pozemky se prodávají za statisíce až miliony korun. Ačkoliv je jejich reálné využití v současné chvíli značně omezené, firmy i jednotlivci si nechtějí nechat uniknout rozjezd slibné technologie.

23.12.2021 V 2045 by se měli lidé stát nesmrtelnými. Vize je pravděpodobná a nahání hrůzu. Ruský miliardář Dmintrij Itskov je naprosto přesvědčen o tom, že už za necelých pětadvacet let nesmrtelní budeme. Nebo intenzivně pracuje na tom, aby tomu tak bylo... Itskov a jeho příznivci jsou přesvědčeni o nevyhnutelnosti tohoto vývoje a o tom, že moderní technologie nám pomohou pomalu splynout se stroji. Výzkum lidského mozku otvírá cestu k tomu, jak by bylo možné vytvořit obdobu našeho mozku strojově a zaručit si tak věčný život.

Od oznámení Facebooku, že vstupuje do virtuálního světa, ve zmíněném Decentralandu vzrostly ceny za virtuální nemovitosti pětinásobně. Společnost Tokens.com, která se zaměřuje na blockchainovou technologii, nedávno nakoupila pozemky v Decentralandu za 2,5 milionu dolarů.

https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/trh-s-virtualnimi-pozemky-strme-roste-prodavaji-se-za-desitky-milionu-korun-1386926?  

"V každé z posledních tří fází bude mozek, osobnost nebo vědomí použité jako model patřit někomu, jehož život je na pokraji konce - což mu umožní dosáhnout jisté formy nesmrtelnosti," domnívá se Dmitrij Itskov.

  • Iniciativa 2045. Pod tímto názvem pracuje nepřetržitě několik špičkových ruských vědců z oblasti robotiky, umělé inteligence, nanotechnologií, neuronově-počítačového rozhraní a inženýrství umělých orgánů na tom, abychom skutečně byli schopni žít věčně. Jejich hlavní snahou je vytvořit mezinárodní výzkumné centrum, které se zaměří na antropomorfní robotiku, transhumanismus, kybernetiku a modelování živých systémů.
  • Iniciativa 2045 pracuje nejprve na software, který umožní propojení lidského mozku s robotickým avatárem tak, aby tento byl schopen vykonávat mozkem řízené činnosti, takže to bude vypadat, že je mozek v hlavě robota. Původně měl být tento mechanismus funkční již v roce 2020, nyní se však cíl nepatrně odsunul.

  • Robotický avatár bude podle výzkumného centra už v roce 2025 hostitelem lidského mozku obdobně jako byl třeba Frankenstein. Pak bude potřeba dalších deseti let k tomu, aby bylo možné tohoto robota s umělým mozkem ovládat. Mozku pak bude vtisknuta existující lidská osobnost a v roce 2014 pak bude možné do počítače naprogramovat plně dekódované a přepsané lidské osobnosti. Hologram každé osobnosti pak bude schopen přijmout jakýkoli tvar, velikost nebo vzhled.

  • 5 základních principů nové společnosti, jimiž jsou vysoká duchovnost, vysoká kultura, vysoká etika, vysoká věda a vysoké technologie. Globální revoluce by tak mohla lidstvo učinit nesmrtelným, svobodným, hravým, nezávislým na omezeních prostoru a času.

  • https://www.dotyk.cz/magazin/bude-clovek-nesmrtelny-30001220.html?

17.12.2021 Facebook jenom letos do vývoje metaversu nainvestoval 10 miliard dolarů a na jeho tvorbu plánuje v Evropské unii najmout deset tisíc nových zaměstnanců. Zuckerberg o něm přitom psal už loni v lednu a akvizice firmy Oculus na VR headsety proběhla dokonce v roce 2014. Do tvorby Metaverse chce mluvit velká pětka, která současný internet ovládá - kromě Facebooku a Microsoftu jde také o Apple, Amazon a Google.

  • Zatímco Google a Apple dokázaly do nových přístrojů prosadit svoje operační systémy (= obchody s aplikacemi = marže a určování podmínek), Facebook a Microsoft se na tomto poli ocitly v podřízené pozici. To se ale může ve metaversu změnit.
  • Touhu "mít vlastní peníze" projevil v roce 2019 také Facebook, který se pokusil rozjet svoji kryptoměnu nazvanou Libra, s níž se mělo platit uvnitř aplikací této sociální sítě. S tou ale tvrdě narazil u regulátorů. Proti jejímu vzniku se rázně postavili politici z celého světa - od Angely Merkel po Donalda Trumpa. "V podstatě by se tak stali globální bankou, aniž by museli dodržet nastavené regulace," vysvětluje odpor Tremčinský. 
  • Co v normálním světě není, v metaversu může být, chtělo by se říct. Obchody a podnikání jsou vedle práce a zábavy třetí věcí, která padá snad na všech prezentacích. "Kromě technické práce bude potřeba také vybudovat ekosystém a nové formy správy. A na to se chceme opravdu soustředit," prohlásil během svého vystoupení Zuckerberg. 
  • Ať už hodnotíme snahu o nezávislost na centrálních bankách jakkoliv, blockchainové technologie, na kterých podobné pokusy stojí, se dotýkají nás všech skrze jejich dopady na životní prostředí. Jedna transakce BitCoinu spotřebuje tolik energie, kolik průměrná americká domácnost za rok.

  • Některé kryptoměny jako třeba Ethereum se proto snaží přecházet na jiné principy, které by nebyly tak energeticky náročné. "V novém systému by transakce neověřovali těžaři, ale velcí vlastníci formou záruk. To je ekologicky příznivější, ale vytrácí se tím decentralizační potenciál a začíná to připomínat bankovní systém, který máme dne.

  • Matthew Ball mluví o metaversu jako o "další velké pracovní platformě" a nadšeně uvádí příklad ze hry World of Warcraft, ve které obyvatelé z chudších částí světa těžili virtuální zlato pro ty hráče z globálního severu, kterým se do této repetitivní činnosti v rámci hry zkrátka nechtělo.

  • Často mluví o potřebě vybudovat úplně novou infrastrukturu, technologie a protokoly. "Internet nikdy nebyl designovaný k něčemu podobnému. Byl vystavěn s cílem sdílet soubory z jednoho počítače na druhý," píše Ball a nijak neskrývá ani zásadně odlišné motivace vytváření těchto systémů. Zatímco internet vzešel z výzkumů na univerzitách a v americké armádě, metaverse budou stavět jen a pouze korporace.  

  • Neřešení důležitějších problémů je ale jen jednou stránkou mince jménem metaverse. "Jakmile se vzdáme našich smyslů a nervového systému ve prospěch soukromé manipulace těch, kteří by na nich chtěli vydělávat, v podstatě nám nezbydou žádná práva.

  • Pokud ale vezmeme vážně existenci metaversu, najednou se může i dnešní internet - se všemi návykovými algoritmy a s toxickým prostředím sociálních sítí pod neustálým dohledem data sbírajících korporací - zdát jako relativně příjemné místo.

  • https://www.voxpot.cz/zivot-v-metaversu-se-blizi-jeho-stavitele-chteji-konec-internetu-jak-ho-zname-dnes/?

16.12.2021 Budeme v našich snech sledovat reklamy? Microsoft plánuje ovládnout mysl a vědci se obávají zásahů do života lidí. Sny se nám zdají zcela nekontrolovatelné. Na břehu jezera najdete rybu, ale stane se z ní mobilní telefon, a vy se najednou ocitnete na základní škole s pocitem, že musíte znovu projít matematikou. Ale co kdyby bylo možné své sny ovládat?

Fenomén vědomého snění existuje, takže můžeme mít určitou kontrolu nad tím, co se nám zdá. Pomáhá to například zvládat noční můry. Nefunguje to však u každého a obvykle to vyžaduje dlouhé školení. Existují i méně sofistikované metody. Kuřáci, kteří ve spánku cítili zápach tabáku spolu se zápachem zkažených vajec, kouřili následující týden o třetinu méně. Vědci zkoušejí i další metody, jak navodit požadovaný účinek prostřednictvím spánku. Využívají mimo jiné zvukové podněty a virtuální realitu, napsal server Science.

Co kdybychom mohli naprogramovat přesně to, o čem sníme? To je plánem mnoha společností. Rádi by nás přiměli snít o svých produktech, abychom si je po probuzení s větší pravděpodobností koupili. Takový výzkum již probíhá. Prováděly je například americký pivovar Molson Coors a společnost Microsoft, výrobce konzole Xbox.

  • Reklamy ve snech nejsou zábavným trikem, ale eskalátorem se znepokojivými důsledky. "Naše sny nesmí být ovládnuty korporacemi.
  • Během spánku se mozek rozhoduje, které vzpomínky si ponechá a které zapomene. Může se také rozhodnout, že emoce, které se vztahují k dané situaci, jsou zachovány, ale jejich detaily jsou zapomenuty.
  • Tento noční proces způsobuje, že se v mozku vytvářejí vzpomínky, které určují naši autobiografickou minulost, náš pocit, kým jsme nyní, a naše představy o tom, jak nejlépe žít v budoucnosti,
  • Výzkumníci varují, že bez ohledu na záměry inzerentů je snaha vyvolat reklamu ve snech útokem na náš pocit, že jsme. "Jako vědci, kteří se zabývají spánkem a denním sněním, jsme velmi znepokojeni plány na využití přirozeného zpracování paměti v noci. Výzkum mozku pomohl mnoha návykovým technologiím, od chytrých telefonů po sociální média, které utvářejí náš bdělý život. Nechceme, aby se totéž stalo i se spánkem. "Jsme přesvědčeni, že je třeba přijmout opatření, která by tomu zabránila a zabránila inzerentům zasahovat do posledního bezpečného útočiště naší sužované mysli a našich snů.

  • https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/budeme-v-nasich-snech-sledovat-reklamy-microsoft-planuje-ovladnout-mysl-a-vedci-se-obavaji-zasahu-do-zivota-lidi/daniel/?

15.12.2021 Podobně, jako jsme se před třiceti lety ptali, čím vším může být internet, se dnes ptáme, čím vším může být metaversum. Pro CNBC to uvedl Simon Powell, který působí v Jefferies jako ředitel výzkumu tématických investic. Nyní jsme tedy v situaci, kdy se vývoj může pohnout mnoha směry s velkými extrémy. V jednom z nich "všechno, co se ještě nepřesunulo online, se online přesune." K tomu by podle experta mohlo dojít během 5 - 10 let a pak by si lidé mohli vybrat, zda budou žít v internetovém světě, či v hybridu tohoto a fyzického světa.

  • Je otázkou, jaké firmy budou metaversu dominovat. Můžeme uvažovat o Facebooku a jemu podobných, ale stejně tak je možné, že jeho základem bude "decentralizovaný web 3.0", kterému nebude dominovat nikdo a jehož základem může být blockchain. 
  • V tuto chvíli není jasné, kde vývoj skončí, zda u decentralizované či centralizované verze metaversu.
  • V Qaulcommu si myslí, že nejde o téma "jedné velikosti pro všechny" a metaversum se týká i přesunu práce z kanceláří domů, protože zde může být využívána technologie virtuální reality. 
  • Metaversum a jím používané technologie jsou relevantní i na úrovni samotných firem. Za příklad dal německou automobilku BMW, která plánuje stavbu nové továrny a využívá přitom technologie, které jí zobrazují tuto továrnu ještě před jejím dokončen. A to na úrovni, na které je automobilka schopná optimalizovat výrobní procesy ve virtuální podobě tak, že následná výstavba se již řídí výsledky této optimalizace.  
  • Facebook nebude "vlastnit metaversum", které bude tvořit několik digitálních center, kde se lidé budou moci ve virtuální podobě scházet, trávit čas a sdílet své zážitky. 
  • Facebook podle expertky vnímá příležitosti, které se v této oblasti mohou objevovat, ale jde o téma, které se týká více velkých technologických firem. Ty tak mimo jiné nakupují menší společnosti, které by mohly mít potenciál vyniknout v oblasti metaversu.
  • Virtuální realita tu je ale s námi již nějaký čas, proč by nyní měl nastat nějaký velký skok směrem k něčemu, co nazýváme metaversum? Amoroso míní, že v současné době dochází k propojování řady technologií a někdy v příštím roce by mohl nastat "bod akcelerace". Významným tématem tu pak je to, že technologie související s metaversem začíná čím dál tím více využívat korporátní sektor a do této oblasti bude stále více investovat.  
  • https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4864224/kdo-bude-vlastnit-metaversum-pro-ktere-firmy-prestavuje-potencial.html

12.12.2021 Virtuální svět Metaverse tu může být dříve, než si myslíme. Spoluzakladatel společnosti Microsoft Bill Gates předpovídá, že většina pracovních schůzek se bude odehrávat ve virtuálním světě zvaném Metaverse do dvou až tří let. O odvážném tvrzení amerického businessmana informoval portál techtimes.com.

Dokážete si představit, že sedíte doma v trenýrkách a přitom v tomtéž okamžiku absolvujete v kavárně schůzku se svým obchodním partnerem? Že je to nesmysl? Bill Gates dává světu jasně najevo, že přesně taková je naše velmi blízká realita. Podle jeho čerstvého vyjádření se bude stále více lidí pohybovat ve virtuálním světě prostřednictvím svých avatarů.

"Předpovídám, že většina virtuálních schůzek se přesune z 2D monitorů do 3D prostoru s digitálními avatary", potvrdil svou vizi Gates. Podle jeho názoru bude mít ale zatím mnoho lidí problém s přijetím schůzek v Metaverse kvůli absenci nutných nástrojů - brýlí pro virtuální realitu. K urychlení pokroku v tomto směru bude zapotřebí rychlá modernizace potřebných zařízení a jejich rozšíření mezi obyčejné uživatele.

  • Významným faktorem pro urychlení přesunu reálných obchodních i soukromých schůzek do online světa byla, a stále je, virová pandemie. Právě díky ní začali lidé revolučně využívat Zoom, Skype či Google Meet k nutné komunikaci a dokázali, že setkávání bez fyzického kontaktu funguje stejně dobře jako reálná schůzka.

  • Dalším impulzem pro rychlejší vývoj 3D světa jsou sociální sítě. Čím dál více lidí tráví čas nad Facebookem, Instagramem či Tik Tokem, což dokazuje, že propojování se s lidmi je pro většinu populace důležité. Nabídka možnosti setkávání se v 3D realitě má už teď velmi dobrou odezvu a lidé jsou ochotni za ni i zaplatit.

  • Šestašedesátiletý muž, který loni odstoupil z představenstva Microsoftu, věří, že Metaverse bude pro naši budoucnost klíčová. Bill Gates měl vždy jasnou představu o tom, jak bude budoucnost vypadat a téměř veškeré jeho vize se vyplnily. Proč bychom mu tedy neměli věřit v případě Metaverse? Jak se zdá, můžeme se brzy těšit na virtuální setkávání u kávičky ve virtuální kavárně uprostřed virtuálního města s avatary našich přátel či obchodních partnerů.

  • https://techsvet.cz/nejnovejsi-zpravy/bill-gates-sokuje-velmi-brzy-budeme-zit-ve-virtualnim-3d-svete-prostrednictvim-svych-avataru/ivanvacke/? 

8.12.2021 Společnost Meta chce přesunout lidstvo do metavesmíru, kde budou trávit čas v práci, zábavě i studiu. Tato blízká budoucnost se odehraje nejpozději do 10 roků. Nový virtuální vesmír má potenciál prakticky narušit všechny lidské životy včetně těch, které nebyly narušeny.

  • Pandemie proces urychlila a přesunula většinu populace do online prostoru, který se v současnosti stává motorem (s exponenciálním růstem) současné civilizace.
  • Ve své jednodušší podobě je Metaverse online svět, který zahrnuje rozšířenou virtuální realitu a 3D avatary.
  • Toto prostředí změní zásadně životy nás všech a interakci mezi lidmi. 
  • Pro realizaci je nutné ještě více zrychlit internet (software i hardware). 
  • https://ittb.cz/2021/12/virtualni-vesmir-od-facebooku-zmeni-zivot-kazdeho-jak-bude-vypadat/?

30.11.2021 Část společnosti se dobrovolně vzdává vlastní identity a žije umělé životy. Děsím se chvíle, kdy se technologie napojí na nervovou soustavu, člověk ztratí pojem o realitě a navíc se mu v tom bude líbit. To je ten koncentrák, do kterého lidi půjdou a budou v něm šťastní," říká novinář a spisovatel Ondřej Neff, autor nového sci-fi románu Ultimus.

https://magazin.aktualne.cz/kultura/literatura/ondrej-neff-lide-si-se-svobodou-nevi-rady-ultimus-dvtv-scifi/r~6c05c7f4514711ecb02dac1f6b220ee8/?

26.11.2021 Představte si svět, kde můžete existovat jako digitální reprezentace sebe sama nebo jako "Avatar". Představte si, že byste v tomto světě mohli vidět a dělat věci, které ve skutečném světě dělat nemůžete.

A představte si, že byste všechny tyto věci dělali z pohodlí svého obývacího pokoje. Vítejte v Metaverse - alternativní digitální realitě, kde lidé mohou pracovat, hrát si, obchodovat a socializovat se. Tento trend přichází a možnosti jsou jedním slovem nekonečné.

Ve zprávách tento týden Facebook také přejmenoval název své společnosti na Meta, což nám dává představu o tom, jak velkým by se Metaverse dobudoucna mohl stát. Se všemi těmito vývíjejícími se událostmi se pojďme blíže podívat na 3 GameFi a META hry, které přicházejí ve chvíli, kdy se Metaverse začíná rozrůstat.

The Sandbox

Sandbox je virtuální herní svět, kde mohou hráči vytvářet, budovat, obchodovat, vlastnit a zpeněžit své hraní v rámci blockchainu Etherea. Cílem je poskytnout hráčům skutečné vlastnictví herních předmětů jako NFT (nezaměnitelné tokeny) a odměnit je za jejich dobu hraní a účast v herním ekosystému - na rozdíl od stávajících tvůrců her, jako jsou Minecraft a Roblox.

$SAND je měna v Sandboxu a používá se pro všechny transakce. Umožňuje uživatelům přístup k platformě, dovoluje jim hrát hry, sázet (pokud si to přejí) a získávat odměny. $SAND token je v současnosti zalistován na více než 20 burzách, z nichž nejznámější jsou například Crypto.com, Bittrex a Kraken.

Sandbox je v současnosti jedním z 5 největších projektů Metaverse, který představuje přibližně 7 % sektoru.

https://www.sandbox.game/en/

Axie Infinity

Stručně řečeno, Axie Infinity je hra inspirovaná Pokémony založená na blockchainu, kde hráči mohou bojovat s ostatními protihráči a vydělávat peníze. Axies jsou unikátní digitální aktiva uložená na vlastním blockchainu Axie a vlastněná ve formě NFT. Nejdražší dosud prodaná Axie byla za 300 ETH (Ethereum). Aby bylo možné vytvořit novou Axie, stávající majitelé Axie ji musí "vychovat" utrácením herní měny získané ve hře nebo zakoupené na burze. Vyhranými bitvami nebo prodejem svých Axies jinému hráči mohou majitelé vydělat herní měnu. Jakékoli výdělky pak mohou být prodány nebo obchodovány na otevřeném trhu za peníze, což generuje příjem pro hráče.

Axie, která byla vydána v březnu 2018, byla jednou z prvních her, která zkombinovala Crypto, Play To Earn, NFT a Metaverse, a nadále roste s celkovým objemem obchodů přesahujícím $2,4 miliardy.

https://axieinfinity.com

Jedstar

Jedstar je poměrně nový projekt, který byl spuštěn v srpnu 2021. Jedná se o 3 tokenový decentralizovaný ekosystém; který se skládá z $JED - DeFi tokenu, $KRED - GameFi tokenu a $ZED - Governance tokenu. V plánu je také spuštění AGORA - NFT tržiště, kde mohou hráči nakupovat, prodávat a obchodovat se svými NFT ve hře.

Prvním spuštěným tokenem byl DeFi token $JED v srpnu 2021. Druhý token $KRED bude herní měnou a měnou pro AGORA NFT tržiště, který má být spuštěn do konce roku 2021. $ZED, Governance token, bude spuštěn někdy poté, možná začátkem roku 2022.

Ve vývoji v Jedstar je také DCCG (digitální sběratelská karetní hra), která se připravuje u Frag Games, a online hra na hrdiny pro více hráčů (MMORPG), obě hry budou používat $KRED jako herní měnu. Jedstar má navíc partnerství se SkillGaming pro nadcházející Stardome, který bude také používat $KRED jako svou herní měnu, ale toto partnerství také umožní hráčům snadno převést jejich fiat měnu na $KRED, což lidem usnadní ke kryptoměně přístup, čímž napomohou i masové adopci kryptoměn obecně.

https://jedstar.app/

Herních a Metarverse projektů je mnohem více a stále vznikají další. Tento fenomén má tak před sebou zářivou budoucnost a je nutné s ním počítat, případně naskočit do tohoto poutavého vlaku. Spojení hraní her a vydělávání finančních prostředků nebylo nikdy lákavější.

https://www.kurzy.cz/zpravy/621036-metaverse-prichazi-a-bude-mit-obrovsky-dopad/

17.11.2021 Projekt metaverse, který nedávno představil zakladatel Facebooku Mark Zuckeberg, může být mnohem horší než současné sociální sítě manipulující s naší realitou tím, že filtrují to, co máme, anebo nemáme vidět. Navíc bude stírat rozdíl mezi reálným a virtuálním světem.

"Naše okolí se zaplní lidmi, místy, předměty a činnostmi, které ve skutečnosti neexistují, a přesto nám budou připadat hluboce autentické.

  • Využití rozšířené reality jako nového způsobu propojování lidí má jako svůj cíl i metaverse, jakýsi 3D internet - virtuální prostředí, do něhož můžete vstoupit místo pouhého sledování monitoru.

  • Hlavní roli v metaverse hrají speciální soupravy pro virtuální a rozšířenou realitu - VR a AR brýle, chytré telefony a jiná zařízení, která pracují s těmito technologiemi.

  • Mám obavy z využití rozšířené reality poskytovateli platforem, kteří ovládají internetovou infrastrukturu.

  • Rosenberg na rozšířené realitě nevidí nic špatného, problém je podle něj ale v tom, že s ním přichází Zuckeberg, majitel Facebooku, Instagramu a dalších aplikací pro sociální sítě.

  • Rosenberg se obává, že metaverse bude obsahovat placené filtry, jež mohou zobrazit o lidech ve vašem okolí informace, které oni sami o sobě sdělit nechtějí (zneužitelné informace o sobě uživatelé sociálních sítí často říkají sami, bezstarostně a dobrovolně).

  • Zuckebergova metaverse bude mít schopnost vytěsnit ze života realitu.

  • Pokud se metaverse rozšíří do každého kousku reality, bude "nutné" ji využívat pro i pro komunikaci pracovní, podobně jako si dnes řada lidí založila profil na sociálních sítích pro komunikaci pracovního rázu.

  • Metaverse zkrátka může infiltrovat většinu stránek našeho života a nebude možné snadno odejít.

  • Tato "falešná realita", bude navíc prostoupena takovým filtrem reklam, jaký bude její poskytovatel chtít.

https://nedd.tiscali.cz/v-metaverzu-se-muze-rozpustit-nas-realny-svet-varuje-uznavany-expert-523172?

8.11.2021 Na konceptu virtuálního světa se pracuje už roky, ale teprve nyní začíná skutečné soupeření o to, kdo bude hlavním architektem. O vedoucí postavení při přechodu do plně digitální éry se ucházejí největší americké korporace Facebook s Microsoftem a čínský Tencent. Nejsou ovšem sami, vybudovat metaverse se už pár let snaží třeba český projekt Somnium Space i další méně nápadní tvůrci.

https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/zavod-o-metaverse-zacal-virtualni-svet-chteji-stvorit-facebook-microsoft-i-tencent-1385126?<br>

6.11.2021 Co je to metaverzum?

Nekonečný trojrozměrný digitální svět, kam se dostanete stejně snadno jako na internet. Svět, kde se můžeme sejít v parku, zajít si na koncert nebo protrpět pracovní jednání.

Odkud myšlenka metaverza pochází?
Pojem "virtuální realita" poprvé použil v osmdesátých letech počítačový vědec Jaron Lanier. Virtuální realitu měli nejdříve k dispozici v letectví, autoprůmyslu, NASA a armádě. Ti jediní si technologii mohli dovolit. Tehdy mohlo zařízení pro VR přijít až na tři miliony současných dolarů, odhaduje Lanier. "Bylo to drahé a bylo těžké přijít s takovým byznys modelem, který by z arkády vytěžil dostatek peněz."

Samotný termín metaverzum pochází ze sci-fi bestselleru Snow Crash z roku 1992. Autor románu Neal Stephenson zde načrtává dystopický svět, kde hlavní hrdina Hiro Protagonist, rozvozce pizzy a hacker, ze své šedé reality utíká do virtuálního 3D prostoru Metaverza, rozpínajícího se na ploše přes šedesát tisíc čtverečních kilometrů. Stephensovo dílo inspirovalo později Matrix i film Stevena Spielberga z roku 2018 Ready Player One, natočený podle knihy Ernesta Clinea.

Proč Zuckerberg na myšlenku metaverza klade takový důraz?
Facebook ztrácí uživatelskou základnu mezi mladšími lidmi, které mu přebral YouTube, TikTok nebo Snapchat. Instagram svou popularitu mezi náctiletými neztrácí, ale Facebook ano. Ve společnosti navíc sílí nedůvěra vůči technologickému gigantu, což mu ztěžuje skupovat konkurenty.

Stojí-li Facebook o aplikaci, kterou by přilákal mladé lidi, bude si ji muset vyvinout sám - a Zuckerberg věří, že toho dosáhne právě pomocí metaverza a virtuální reality.

https://forbes.cz/metaverzum-co-to-vlastne-je-a-proc-je-pro-marka-zuckerbergera-tolik-dulezite/

13.10.2021 Slovenský ministr obrany Jaroslav Naď (Obyčejní lidé a nezávislé osobnosti) podal trestní oznámení na opoziční poslance Mariana Kotlebu (Lidová strana Naše Slovensko) a Milana Mazurka (nezařazený) za záměrné šíření poplašné zprávy. Opoziční poslanci tvrdí, že armádní projekt MOVIR zavádí totalitu a Mazurek ho označil za koncentrační tábor 21. století.

  • Podle opozičních poslanců má systém sledovat a izolovat neočkované obyvatele. "Ve spolupráci se slovenskou armádou a ve vojenských prostorech se připravuje elektronické vězení pro lidi, kteří se odmítnou podřídit covid opatřením," řekl Kotleba.
  • MOVIR je projektem Letecké fakulty Technické univerzity v Košicích, jehož cílem je vytvoření a testování mobilního monitorovacího systému určeného k ochraně izolované skupiny obyvatelstva před šířením virových onemocnění. Zároveň má sloužit k ochraně obyvatelstva před izolovanou skupinou identifikovanou jako zdroj rizika. Riziková skupina bude monitorována pomocí různých typů senzorů.

  • Jedná se o vytvoření určitého způsobu karanténního území, které nebude muset být ohraničené fyzicky, ale nebude možné jej opustit.

  • Projekt má výzkumný charakter a je zaměřený na integraci senzorů, komunikačních a navigačních systémů, s nimiž má Letecká fakulta dlouhodobé zkušenosti. Záměrem projektu je výzkum inovativních možností využití senzorů pro potřeby ochrany objektů a vybraných chráněných prostor," dodal proděkan.

  • Projekt byl spuštěn letos v březnu a má pokračovat do června 2023. Náklady ve výši 3,5 milionu eur (téměř 89 milionů korun) jsou hrazeny z eurofondů.

  • https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/slovenska-opozice-oznacila-armadni-projekt-za-novodoby-koncentracni-tabor-40374749#

31.7.2021 Zakladatel největší sociální sítě Mark Zuckerberg sestavil produktový tým, jehož cílem je vytvoření tzv. metavesmíru. Tento svět virtuální reality, kde bychom budovali naše digitální já, by rád spustil v horizontu několika let.

Poslední roky se nesou v duchu souboje miliardářů o dosažení kosmu. Richard Branson vystoupal v červenci ve svém testovacím letu k hranici vesmíru. Krátce poté se ještě o kus dál podívala raketa New Shepard Jeffa Bezosa. Plány Elona Muska sahají k Marsu. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg dceřinou raketovou firmu nemá, a tak si plán dosažení vesmíru vyložil po svém. Stvoří svůj vlastní.

  • Ambiciózní cíl: transformovat během pěti let mediální impérium Facebook na metavesmír (někdy se metavesmír označuje za ideového následovníka internetového kyberprostoru). Tedy svět digitální reality pro práci, komunikaci i hraní uživatelů, kteří by se do virtuálního světa připojovali s VR headsety, ale i přes počítač nebo telefon.
  • Dnes je chápán metavesmír jako nadstavba internetu, v níž by vznikl zcela nový komplexní svět pro naše digitální já.
  • Abychom dosáhli naší vize metavesmíru, musíme vybudovat spojnice mezi dílčími minisvěty. Tak se zbavíme fyzikálních omezení a budeme se mezi nimi přesouvat stejně snadno, jako se pohybujeme doma z jedné místnosti do druhé.
  • Již dnes můžeme hrát nebo se scházet ve virtuální realitě - vizí je zde však žít. Důležitým rysem je proto vytvoření podmínek i pro socializaci, aby se zde digitální verze uživatelů mohly v reálném čase bavit, pracovat i běžně komunikovat.
  • Facebook již nyní disponuje masivní uživatelskou základnou, která se blíží třem miliardám uživatelů. Kromě toho mu patří i Instagram, raketově rostoucí vizuální síť. Zároveň do mediálního konglomerátu spadají i divize specializující se na vývoj augmentové (AR, jde o propojení virtuálního světa a reálného, pozn. red.) a virtuální (VR) reality.
  • V budoucím metavesmíru by měl Facebook monopol na veškerá pravidla (vyvíjí vlastní technologii), aniž by byl svázán diktátem konkurenční platformy, kterou by využíval.
  • V metavesmíru bude možné sbírat ještě více dat o uživatelích. "Nešlo by jen o to, kam kliknu a co se rozhodnu sdílet, ale i o to, kam se rozhodnu jít, jak stojím, na co se nejdéle dívám, o drobné způsoby, jak fyzicky pohybuji svým tělem a reaguji na určité podněty. Byla by to přímá cesta do našeho podvědomí, a to je pro datového kapitalistu zlato.
  • Očekávejme postupný rozvoj virtuální reality s více a více možnostmi v mezích daných legislativou. Musíme si také počkat na to zásadní: reakci nás, publika.
  • https://www.seznamzpravy.cz/clanek/virtualni-utopie-nebo-zlaty-dul-sef-facebooku-chce-stvorit-metavesmir-171022#

29.11.2020 Maďarský vládní zmocněnec označil Evropu za Sorosovu plynovou komoru. Ředitel Petőfiho literárního muzea a vládní zmocněnec pro kulturu Szilárd Demeter označil současnou Evropu za plynovou komoru George Sorose. Vysloužil si tím ostrou kritiku židovských organizací, velvyslanectví Izraele v Budapešti i představitelů maďarského kulturního života.

  • Z kapsle multikulturní otevřené společnosti vystupuje jedovatý plyn, který je pro evropský životní styl smrtelný. My Evropané jsme odsouzeni k tomu, abychom se pokusili vzájemně se pošlapávajíc dostat k poslednímu doušku vzduchu
  • vládní zmocněnec publikoval v provládním web origo.hu, označil Sorose za "liberálního Führera
  • Po protestech nakonec Demeter svůj článek stáhl, ale kritika se nyní dotýká přímo Orbána. "Pokud bude Demeter ještě v pondělí představitelem vaší vlády, tak jeho slova budeme my Maďaři i celý svět považovat za postoj maďarské vlády," upozornil Orbána v otevřeném dopise expremiér Gordon Bajnai.

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/madarsky-vladni-zmocnenec-oznacil-evropu-za-sorosovu-plynovou-komoru-40343673#

15.11.2020 Jak zněl poslední vzkaz Stephena Hawkinga? Jednoho dne nás zničí superlidé. Ti nejbohatší si budou moci brzy upravovat vlastní DNA, ostatní se stanou "podlidmi. Vědec nám v nich vzkazuje, že genetické inženýrství pravděpodobně pomůže stvořit nový lidský druh, který následně zničí zbytek lidstva.

  • Jsem si jistý, že už během tohoto století se lidé naučí modifikovat jak inteligenci, tak instinkty, jako je třeba agrese," napsal Hawking ve svých posledních úvahách nad vesmírem.
  • "Bude přijato mnoho zákonů proti genetickému inženýrství na lidech. Někteří lidé ale nebudou schopni odolat pokušení vylepšit si vlastní schopnosti, jako je paměť, odolnost vůči nemocem, inteligence nebo i délka života.
  • To bude mít za následek velké komplikace pro ty "nevylepšené lidi", kteří superlidem nebudou schopni konkurovat. Postupně vymřou, nebo se stanou úplně bezvýznamnými a utlačovanými.
  • Místo nich nastoupí rasa "sebenavržených" lidí, kteří se budou zlepšovat v neustále se zrychlujícím tempu.
  • Díky editaci genů dokážou vědci konkrétní geny vypnout, napravit škodlivé mutace a změnit aktivitu specifických genů v rostlinách, zvířatech a už i v lidech.
  • V poslední době se mluví konkrétně o technice Crispr-Cas9, jde o DNA editující systém vynalezený v roce 2012, který umožnil vědcům modifikovat nebezpečné geny a přidávat nové.

https://www.flowee.cz/civilizace/5256-jak-znel-posledni-vzkaz-stephena-hawkinga-jednoho-dne-nas-znici-superlide?

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si jako první, co je nového

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...