Velké okružní lodě

Okružní plavby jsou výnosný byznys, představují nejrychleji rostoucí segment cestovního ruchu, který má podle provozovatelů obřích plavidel i majitelů cestovních kanceláří před sebou slibnou perspektivu.

Cena 1,6 miliardy USD) Kolos dlouhý 362 metrů s 16 palubami pojme až 6680 cestujících, o které se stará posádka čítající 2200 členů. To už není plovoucí hotel, ale spíše malé město na moři s 22 restauracemi, nesčetnými bary, kinosály, fitness centry, třemi obřími tobogany, ale také parkem osázeným tropickými dřevinami.  

  • celosvětově tento způsob dovolené poprvé dopřeje více než 30 milionů lidí proti 28,5 milionu loni z toho 2,23 milionu Němců.
  • většina tuzemských turistů (asi 70 procent) dává přednost plavbám po Středomoří 
  • týdenní plavba na Symphony of the Seas lze pořídit už od 800 dolar, v kajutě s oknem nebo balkonem vyjde až několikanásobně dráž  
  • Sázkové hry patří na palubách okružních lodí k hlavním zdrojům příjmů. 
  • Experti spočítali, že jen lodě společnosti Carnival Corporation, světové jedničky v námořní turistice, produkují desetkrát více emisí než kompletní flotila osobních aut, jichž v Evropě jezdí přes 260 milionů 

Na zahraniční dovolenou loni celosvětově vycestovalo 1,4 miliardy lidí. Zmíněných 30 milionů je tedy v globálním cestovním ruchu jen taková "mořská kapka". 

  • špatné pracovní podmínky palubního personálu, zejména toho pomocného. Rekrutuje se hlavně z chudých asijských zemí a na některých plavidlech tvoří posádku až ze 
  • Uklízeči si v průměru vydělají 700 dolarů měsíčně, přičemž musí − včetně přesčasů − měsíčně odpracovat až 285 hodin. Na hodinu vychází zhruba 2,50 dolaru. dvou třetin.  

29.5.2020 Royal Caribbean, Carnival i Norwegian Cruise Line. Tři velké společnosti provozující ty největší výletní lodě na světě. V posledních týdnech sčítaly především ztráty, přičemž ty rozhodně nebyly zanedbatelné. Prvně jmenovaná přišla kvůli pandemii koronaviru každý měsíc o 375 milionů dolarů, tedy v přepočtu přes devět miliard korun. A to se pochopitelně projevilo i na její tržní hodnotě. Ve srovnání s počátkem letošního roku se akcie společnosti propadly o neuvěřitelných bezmála 68 procent.

https://www.euro.cz/byznys/v-srpnu-vyplouvame-tedy-snad-provozovatele-vyletnich-lodi-vyhlizeji-start-nove-sezony-koronaviru-navzdory

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...