Doprava, Peter Staněk

Prof. Ing, Peter Staněk CSc,

EU je před důležitým rozhodnutím, zda vyrábět kvalitní výrobky nebo nekvalitní výrobky

Pokud se rozhodně EU pro kvalitní výrobky, plynou z toho následující důsledky:

v průběhu 5 -10 roků díky průmyslu 4.0, lokalizaci a umělé inteligenci může dojít k těmto změnám:

  • kvalitní vyrobky s dlouhou životností (výrobky se budou v případě potřeby opravovat) sníží objem produkce a tím i objem přepravy
  • díky umělé inteligenci a sběru dat - kontrolovaná společnost, může dojít poklesu produkce až o 60% (odstraní se nepotřebná zbytečná výroba, efektivní využití autonomní dopravy)
  • změní se i skladba vyráběného zboží, cca 70% produkce může být nemateriální podoby
  • lokalizace a perzonifikace výroby - umělá inteligence, robotizace, další technologie a 3D tisk
  • totální změna koncepce dopravy, klíčovou se sdílená veřejná (individuální doprava v současné podobě přestane existovat) doprava, lokální městská doprava, autonomní doprava (auta, metro, vlaky, auta, letadla, adt.), to vše povede k pokledu objemu dopravy a snížení počtu vozidel až na 2-4% současného stavu (Prof.Peter Staněk)
  • důsledkem těchto změn bude pokles průmyslové produkce, pokles spotřeby vody, surovin, elektrické energie, snížení emisí skleníkových plynů, snížení počtu zaměstnanců atd. tedy vše o co EU usiluje

Možné druhy dopravy budoucnosti:

  • Hyperfloop a podobné nově vyvíjené druhy dopravy
  • rychlostní železnice (bude důležitá rychlost) - střednědobý plán celoevropské železnice (rychlost pro osobní přepravu cca 350km/h, pro nákladní vlaky rychlost 200km/h) - bohužel to má i negativní důsledek a to v podobě rostoucí polarizace ve společnosti
  • autonomní, vlaky, letadla, autosusy, metro a auta (městské aglomerace)
  • vozidla na tzv. volnou energii (voda, vzduch, sluneční energie)
Současná nákladní a osobní doprava
Současná nákladní a osobní doprava


Rakovina betonu - nutnost rekonstrukce mostních konstrukcí u pozemních komunikací po celé Evropě

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů. Rozšíření NATO na východ se stalo jedním z důvodů konfliktu mezi...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...