DE luce, kontra torrente 2016 -2019

Čeká nás kolaps v dopravě z Brna do Prahy v roce 2021?

24.02.2020

Páteřní tratě, především koridory mezi Prahou, Brnem a Ostra­vou, a linky v okolí hlavního města jsou na hraně kapacity a další vlaky na ně ve dne už v podstatě nelze přidávat. Na jedné z nejvytíženějších tratí mezi Brnem a Českou Třebovou bude navíc v roce 2021 takzvaný "nickolejný provoz", což v řeči dopravních inženýrů znamená úplnou výluku. Několik měsíců tak budou spoje mezi Prahou a Brnem jezdit zhruba o hodinu déle přes Havlíčkův Brod.  

Krize je v současném i příštím roce (2021) na páteřní dálnici mezi Prahou a Brnem, konečné datum dokončení rekonstrukce je listopad, či prosinec 2021. "Je to skutečně finální termín ukončení rekonstrukce D1?

Od poloviny roku 2022 budou všechna nová vozidla v EU plná moderních bezpečnostních technologií. Chytré technologie by měly být součástí nově představených automobilů od léta 2022, nově vyrobené, ale starší modely budou mít výjimku, o dva roky později - od poloviny roku 2024 jimi budou muset být vybavena všechna nová auta. více

Trendy v automobilové dopravě

Vysokorychlostní železnice

5.4.2021 Na české železnici začíná od úterý 6. dubna největší omezení za posledních deset let. Zítra začíná další velké omezení v Pardubicích, o měsíc později pak oprava hlavní koridorové trati v údolí Tiché Orlice. V souběhu s úpravami koridoru mezi Poříčany a Velimí dojde k zásadní změně jízdních řádů. Omezení potrvají dva roky, od prosince dojde i k zastavení provozu mezi Blanskem a Brnem.

Omezení přinesou prakticky u všech spojů z Čech na Moravu prodloužení jízdní doby: v případě trasy Praha - Olomouc zhruba o deset minut, mezi Prahou a Brnem u většiny vlaků o dvacet až třicet minut. Největší omezení se dotkne cestujících v Pardubickém kraji. Expresy mezi Prahou a Brnem přestanou na dva roky jezdit přes Pardubice, namísto toho pojedou přes Havlíčkův Brod. Kvůli omezením dochází také ke změnám časových poloh jednotlivých vlaků z Prahy na Ostravsko, Valašsko a Slovácko.

Velká omezení na železničním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou a Brnem nepřinesou po svém konci zásadní zkrácení jízdních dob. Miliardové investice mají ale podle Správy železnic zajistit spolehlivější provoz a větší propustnost tratí.

https://zdopravy.cz/vyluka-desetileti-zacina-dotkne-se-vetsiny-vlaku-mezi-cechami-a-moravou-78159/?

16.3.2021 Tuzemskou železnici čeká od úterý 6. dubna jedna z největších mimořádných změn v historii. Důvodem je zahájení stavebních prací v úseku Brandýs nad Orlicí a také další pokrok s modernizací úseku Poříčany - Velim a uzlu Pardubice. Na jednom z nejvytíženějších úseků české železnice dojde k omezení provozu na jednu kolej. Výluka potrvá dva roky, postupně dojde k omezení provozu i v úseku Česká Třebová - Brno.

Správa železnic chce definitivní podobu jízdních řádů představit příští týden, už dnes jsou ale patrné z webu jednotlivých dopravců. Nejzásadnější změnou je přetrasování velké části dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem na trať přes Havlíčkův Brod. To přinese prodloužení jízdních dob. Z dosavadních 2 hodin a 35 minut u Českých drah mezi hlavními nádražími v obou městech na 2 hodiny a 57 minut. V případě RegioJetu dojde ještě k většímu prodloužení doby jízdy: z 2 hodin a 26 minut na 2 hodiny a 57 minut.

"Ve směru z Prahy hl. n. budou vlaky směrem do Brna odjíždět o 22 minut dříve, naopak příjezdy do Prahy hl. n. v opačném směru budou oproti současnému jízdnímu řádu o 25 minut později. Vlaky railjet a EC Metropolitan budou mezi zastavovat ve stanicích Kolín a Brno - Královo Pole.

https://zdopravy.cz/z-prahy-do-brna-o-pul-hodiny-pomaleji-dopravci-odhalili-jak-vyluka-v-bezpravi-zmeni-jizdni-rady-76549/

Nejnovější články na našem blogu

Přečtěte si, co je nového
 

Výroční setkání 2024 přivítá více než 100 vlád z celého světa, všechny významné mezinárodní organizace, 1000 partnerských společností Fóra, stejně jako představitele občanské společnosti, přední odborníky, dnešní mladou generaci, sociální podnikatele a média.

Může se zdát, že jejím jediným obsahem je nahrazení označení měny, kterou máme na účtech a v peněženkách. Ve skutečnosti jde o mnohem rozsáhlejší krok, klíčovou součástí je předání řady pravomocí v oblasti dohledu nad finančním trhem do Frankfurtu, Paříže a Bruselu.

Po požáru na energetické trhu dochází k požáru a panice na bankovním a finančním trhu, který se přelévá i do akciového trhu a to není příznivé pro ekonomiku, která balancuje na hraně recese a bojuje s vysokou inflací, rostoucími sazbami a globálním napětím. Po uklidnění do konce března dojde v dubnu a dalších měsících k další...

DAVOS WEF 2023

17.01.2023

V pondělí 16.1.2023 bylo ve švýcarském Davosu zahájeno 53. zasedání Světového ekonomického fóra (WEF). Vyhlídky ukrajinského konfliktu a obnovy země budou středem diskusí fóra 17.1.2023.

Výroční zasedání Světového ekonomického fóra (WEF ) v roce 2022 se schází v nejdůležitějším geopolitickém a geoekonomickém okamžiku posledních tří desetiletí a na pozadí pandemie, která se opakuje jednou za století. Na setkání se sejde více než 2 000 vůdců a odborníků z celého světa, všichni oddaní "Davoskému duchu" zlepšování stavu světa.

Odcházející zima se pro Evropany stala těžkou zkouškou kvůli vysokým cenám pohonných hmot. Politici přitom stále více trvají na odmítání ruského plynu, který nyní tvoří asi 40 % spotřeby v EU. Dodávky se jen zvyšují. Je Brusel připraven uvrhnout svět do energetické krize - v materiálu RIA Novosti.

Už jsme zapomněli, co způsobila 2. světová válka a rozpad Jugoslávie (Bosna 1993 - humanitární bombardování) v Evropě? Poučili jsme se, nebo ne? Bude ve dvacátých letech 21. století v Evropě válka? Krize kolem Ukrajiny je bojem o budoucí světový řád, jde o válku civilizačních modelů (jde o podmínky nového světového pořádku ve světě a o to, kdo je...

Při pohledu na informace zahrnující globální oteplování může mnoho lidí považovat data za zavádějící nebo nepřesná. Internet je prostředkem pro sdílení nesprávných informací, včetně globálního oteplování. Toto odhalení může způsobit, že lidé zcela ignorují informace, které jsou přesné a pravdivé.

Množství tepla, které Země zachycuje, se od roku 2005 zhruba zdvojnásobilo. To podle nového výzkumu NASA a Národního úřadu pro oceány a atmosféru přispívá k rychlejšímu oteplování oceánů, vzduchu a pevniny.

Evropská unie doufá, že do roku 2030 bude na evropských silnicích jezdit 30 milionů elektrických aut. Během svého života mohou být elektrická auta uhlíkově neutrální, co se však stane s těmito vozy, a zvláště s jejich bateriemi, až jejich životnost skončí? "Za 10 až 15 let, kdy velký počet autobaterií bude na konci svého životnosti, proto...

COVID-19 změnil globální rizikovou oblast. Rizika byla stanovena podle priority, objevila se nová rizika a byla zesílena další. Světové ekonomické fórum (WEF) vydalo 16. vydání zprávy o globálním riziku z roku 2021.

Pandemie COVID-19 prokázala, že žádná instituce ani jednotlivec sám nedokáže řešit ekonomické, environmentální, sociální a technologické výzvy našeho složitého, vzájemně závislého světa. Pandemie urychlila systémové změny, které byly patrné před jejím vznikem. Chybné linie, které se objevily v roce 2020, se nyní jeví jako kritická křižovatka v roce...

USA se otřásá ve svých základech, co vše se díky událostem nejenom ze 6. ledna 2021 změnilo a změní? Začal hon na prezidenta? Vypustil ze džin z lahve a spustí se dominový efekt? Jde tento proces přibrzdit, zastavit nebo zvrátit? Jde o důsledky kroků, které realizoval Trump ve svém prezidentském mandátu, nebo to má ještě hlubší kořeny? Sklízí Trump...